Blog
Twitter_infografik_Prvi_glas_Srbije_Cover

[INFOGRAFIK] Twitter analiza: Prvi glas Srbije

Nema sumnje da je Prvi glas Srbije najgledaniji muzički šou u Srbiji, što verujem da su potvrdile analize televizijske gledanost, a mi sada potvrđujemo da je tako i na Twitteru. Superfinale, koje je održano 20. januara, obeležila je sjajna muzika, ali i velika aktivnost tviteraša na hashtagu #pgs. Rezultati su više nego zanimljivi.

U periodu između 21 i 00h 5.700 tviteraša poslalo je 23.608 tvitova, koji su bili ritvitovani 10.237 puta i fejvovani čak 38.867 puta.

(Ispod infografika sledi komentar dobijenih rezultata.)

[INFOGRAFIK] Twitter analiza: Prvi glas Srbije (#pgs)

Sa grafikona koji prikazuje koliko je tvitova poslato po časovima vidimo da su tviteraši bili najaktivniji u periodu između 22 i 23h.

Dalje sledi zanimljiva analiza o kome i čemu se koliko tvitovalo…
Logično je da je pobednica Mirna bila najčešća tema u tvitovima, ali je zanimljivo da su tviteraši više pisali o trećeplasiranoj Sari, nego Neveni koja je ušla u finale.
Vlado, kao predsednik, bio je najpopularniji član žirija, zatim slede Aleksandra, pa Mare.
Možemo slobodno reći da je voditelj Andrija bio rame uz rame sa predsednikom žirija, bar što se tiče broj tvitova u kojima se spominje.

Tviteraši često vole da se šale na račun nekih stručnih muzičkih izraza, pa su tako 165 puta prokomentarisali lage (i gornje i donje) kod takmičarki, vibrato 133 puta, a falset tek 80 puta.
Naravno, ni čuveno Andrijino FE-NO-ME-NA-LNO nije prošlo nezapaženo, naprotiv, 106 puta su tviteraši imali takav komentar.

Te večeri se tvitovalo iz 61 grada u Srbiji, i to najviše iz Beograda, Novog Sada i Niša. Prvi glas Srbije je popularna emisija i među tviterašima u Crnoj Gori, dok se za ostatak regiona to ne može baš reći.

Dolazimo do najzanimljivijeg dela, bar za nas koji se bavimo Internetom. Tviteraši su više koristili mobilni telefon nego računar. Za ovakav rezultat može da postoji nekoliko razloga, ali definitivno mobilne platforme u razvoju i marketingu na Internetu više ne smeju biti zapostavljene.

Ako zanemarimo mobilne platforme sa jako malim brojem korisnika kao što je Windows Phone, možemo (ali još uvek ne sa stopostotnom sigurnošću) reći da je udeo iPhone-a na tržištu smartphone uređaja u Srbiji negde oko jedne četvrtine. Ovaj put smo dobili rezultat od 25%, dok je u prošloj analizi bilo 27%.

Infografik se sme slobodno koristiti i objavljivati, uz ograničenje da nije dozvoljeno vršiti bilo kakve izmene i sa obavezom navođenja autora i linkovanja na sajt http://www.netmedialabs.rs/

Napišite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena