Blog
Infografik_praseMovieTitles_cover

[INFOGRAFIK] Analiza #praseMovieTitles

Pre 3 dana, dobro se zabavljajući, tviteraši su igrali “igricu” u kojoj je potrebno zameniti reč iz naslova nekog filma rečju prase i to sve pod hashtagom #praseMovieTitles. Nedugo nakon početka te igre, hashtag je izbio na visoko treće mesto u Worldwide Trends. Nije prvi put da se u Worldwide Trends nalazi neka tema sa ovih prostora, ali je do sada uvek to bio slučaj kada su naši sportisti ostvarivali velike uspehe ili je zemlja bila politički međunarodno eksponirana.

Nama, u agenciji Net Media Labs ova igra je bila poprilično smešna, ali smo hteli da dokučimo kako je hashtag uspeo tako brzo i visoko da postane Worldwide Trend. Zato smo se malo “poigrali” sa Twitter API-jem i došli do zanimljivih podataka koje smo pretočili u infografik.

(Ispod infografika sledi komentar dobijenih podataka.)

Infografik: Twitter analiza #praseMovieTitles

Na početku smo prikazali ukupne brojke koje se odnose na period između 21:49 (7. januar) i 3:00 (8. januar). 1819 tviteraša napisalo je 9413 tvitova koji su bili ritvitovani 1513 puta i fejvovani 10.962 puta.

Ispod sledi grafikon koji prikazuje kada su tviteraši bili najaktivniji. Čisto radi orijentacije da napomenem da je hashtag počeo da trenduje oko 22:20.

Zatim sledi tabelarni prikaz najpopularnijih “filmova”, tj. tvitova. Prvu kolonu predstavljaju filmovi koje su tviteraši najviše puta tvitnuli, druga kolona su filmovi koji su bili najviše puta ritvitovani, dok su u trćoj koloni prikazani tvitovi koji su najviše puta bili fejvovani.
Ovde smo imali dosta posla da prilagodimo apliakciju koju smo razvili za ovu analizu, jer neki pišu ćirilicom, neki latinicom, neki ošišanom latinicom, pa zatim su isti filmovi pisani na različite načine (na primer: prasići i prasad).

Sledeći segment Infografika predstavlja “geografsko poreklo” tvitova, da se tako rogobatno izrazim. Najaktivniji su bili tviteraši iz Srbije, Hrvatske i Crne Gore, mada se ni tviteraši iz Evrope nisu obrukali :) .
Ovde je zapravo bio najkomplikovaniji posao. Nemaju svi tviteraši upisanu lokaciju u svojoj biografiji i oni su izuzeti iz ove analize, a oni koji imaju vrlo su kreativni :) . Tako su tviteraši iz Beograda pod svojom lokacijom imali i: Belgrade, BG, Bgd, Zvezdara, nbg i razne druge varijacije. U našu aplikaciju za analizu smo morali da unesemo što više različitih pojmova kako bismo dobili što realniju sliku.

Sledi i možda najzanimljiviji deo infografika – šta koriste tviteraši? Prikazana je tabela sa 5 aplikacija sa kojih je tvitnuto najviše puta. U sledećem delu uporedili smo šta tviteraši više koriste.
Web ima primat u odnosu na mobilne platforme, ali čini mi se da dugoročno gubi bitku. Ovde bih napomenuo da je bio Božić i kasno uveče, tako da je većina tviteraša verovatno bila kod kuće, inače bi možda rezultati bili drugačiji, u korist mobilnih platformi.
Juče je na Twitteru bila aktuelna tema zašto nema iPhone-a u legalnoj prodaji u Srbiji (diskusija se vodila pod hashtagom #WeWantiPhoneInSerbia), pa u tom svetlu dolazi do značaja podatak da čak 27% tviteraša koristi uređaje sa iOS operativnim sistemom, nasuprot 73% onih koji koriste Android telefone. Ipak, treba biti pošten i reći da su u #praseMovieTitles igri učestvovali i tviteraši iz Hrvatske i Crne Gore koji mogu legalno da kupe iPhone.

Kako vam se čine ovi podaci? Mislim da su zanimljivi, a bilo bi mi drago i da u komentarima ostavite svoje viđenje.

P.S. Po sličnom principu uradićemo i analizu tvitova emisija Prvi glas Srbije (#pgs) i Utisak nedelje (#utisak), kao i finala Australian Opena (ako bude igrao neki naš teniser :P ).

Infografik se sme slobodno koristiti i objavljivati, uz ograničenje da nije dozvoljeno vršiti bilo kakve izmene i sa obavezom navođenja autora i linkovanja na sajt http://www.netmedialabs.rs/

Komentari

  1. Pingback 11/03/2013 u 15:14

    Vizuelizacija informacija i zašto je bitna | homepage

  2. Pingback 12/03/2013 u 01:52

    PORTAL » Vizualizacija informacija i zašto je bitna

Napišite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena